阿拉斯加,竞相啄食的白腰朱顶雀




阿拉斯加,竞相啄食的白腰朱顶雀 

MAY 26, 2013

Redpolls, Alaska
Photograph by Tim Grams, Your Shot

Common redpolls visit Anchorage every few years in large numbers. So many that they will crowd out the usual winter residents that visit our feeders—black-capped and boreal chickadees, nuthatches, and juncos. The large flocks inspired me to try a different perspective. I used a plate of regular glass for the bottom and cut clear acrylic for sides and support. I fastened the visible portion of the feeder to a simple wooden tripod that I built, then supported my camera on a photo tripod beneath the feeder. I used a wireless trigger to release the shutter on the camera. It took four to five hours to build, and I refined it several times. The images were taken in our backyard in Anchorage, Alaska. 

    这幅景象拍摄于阿拉斯加·安克拉治的我家后院。这里每隔几年就会有大批的白腰朱顶雀迁徙过来。因此同样就会有很多冬季居民围挤在我家的喂食器边啄食——这些居民是黑顶北山雀、五子雀、灯心草雀等等。这大堆的鸟儿们激发了我的灵感,最终我选择把它们作为另类的远景。我用一个四四方方的玻璃底盘子,加上切割好的透明树脂制品分别作盘子的边缘和盘子腿,这样就成了一个喂食器;再把相机放在喂食器下面,安在自制的木头三脚架上,对着固定着的玻璃盘底。最后我会用无线触发器松开快门拍照。整个过程我就弄了4—5个小时,再确认了几遍它的效果。
     注:白腰朱顶雀,又称普通朱顶雀、朱顶雀,俗名点红、苏雀。其分布于近北极地区,包括北欧至加拿大、俄罗斯、日本、朝鲜半岛及中国大陆的东北、宁夏、新疆、华北、华东等地。  常见于溪边丛生柳林、沼泽化的多草疏林和栎、榆等幼林中,也见于各种乔木杂林和林缘的农田及果园中。 

http://photography.nationalgeogr ... olls-feeder-alaska/